نوشته شده توسط : پناهی نیا

معرفی جاذبه های طبیعی اصفهان

معرفی جاذبه های طبیعی اصفهان

اصفهان شهری در مرکز ایران است که به نصف جهان شهرت یافته است و جاذبه های گردشگری آن شهره ی خاص و عام است. در این شهر کهن بناها و اماکن تاریخی بسیاری وجود دارد که بازدید از آن ها برای علاقمندان به هنر، معماری و باستان شناسی بسیار جذاب خواهد بود. اما علاوه بر این بناها، شهر اصفهان جاذبه های گردشگری بیشتری نیز دارد. این شهر از جاذبه های طبیعی بیشماری بهره برده است که گشت و گذار در آن ها می تواند لحظات بسیار خوشی را برای شما فراهم کند. شما نیز اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با طبیعت بی نظیر اصفهان بیشتر آشنا شوید.

کویر مرنجاب

یکی از مهم ترین کویرهای توریستی ایران، کویر مرنجاب است. این کویر در شهرستان آران و بیدگل واقع شده است و دریاچه نمک نیز در داخل آن وجود دارد. مردم معمولا برای لذت بردن از آرامش کویر، تماشای تپه های شنی و بازدید از قلعه ی مرنجاب راهی این کویر زیبا می شوند. همچنین گروه های مختلف نجومی برای رصد ستارگان این کویر زیبا و به دور از آلودگی های نوری را انتخاب می کنند. در کویر مرنجاب امکانات گردشگری دیگری چون شتر سواری و موتور چهار چرخ نیز وجود دارد که می تواند لذت سفر شما را دو چندان کند. تور اصفهان مرداد 98

معرفی جاذبه های طبیعی اصفهان

کویر ورزنه

یکی دیگر از کویرهای زیبا و دیدنی استان اصفهان، کویر ورزنه یا خارا است که وسعت آن به 17000 هکتار می رسد. از جاذبه های این کویر می توان به انواع تپه های ماسه ای آن اشاره کرد که با وزش باد در هر لحظه اشکال متفاوتی را ایجاد می کنند. این کویر نیز یکی از مناطق گردشگری بی نظیر ایران محسوب می شود. البته باید توجه داشته باشید که سفر به دل کویر نیاز به افراد کارشناس و راهنماهای محلی دارد.

معرفی جاذبه های طبیعی اصفهان

آبشار آب ملخ

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی اصفهان، آبشار آب ملخ است که در 60 کیلومتری شهر سمیرم استان اصفهان واقع شده است. یکی از مهم ترین ویژگی های این آبشار این است که آب آن می تواند ملخ ها را بکشد و مانند یک آفت کش عمل کند. این آبشار در روستای آب ملخ واقع شده است و بسیار زیبا و بکر است. تور اصفهان شهریور 98

معرفی جاذبه های طبیعی اصفهان

تالاب بین المللی گاوخونی

تالاب گاوخونی یکی از معروف ترین تالاب های ایران است که بخشی از آن در اصفهان و بخش دیگرش در بزد واقع شده است. این تالاب محل مناسبی برای زندگی پرندگان است و گونه های متفاوتی از پرندگان مهاجر این منطقه را برای سکونت انتخاب می کنند. همین موضوع باعث شده است که این منطقه مکان مناسبی برای فعالیت پرنده نگرهای ایرانی باشد.

معرفی جاذبه های طبیعی اصفهان

آبشار نیاسر

از دیگر جاذبه های طبیعی استان اصفهان، آبشار نیاسر است که در شهر کاشان واقع شده است. این آبشار از زیباترین جاذبه های طبیعی استان اصفهان محسوب می شود و در طول سالیان دراز در بدنه ی آن استالاکتیت ها و استالاگمیت های آهکی زیبایی نیز تشکیل شده است.

استان اصفهان آبشارهای زیبا و متعدد دیگری نیز دارد که در شهرها و روستاهای مختلف آن وجود دارند. از جمله ی این آبشارها می توان به آبشار شاه لولاک در شهرستان لنجان، آبشار طرزه در شهرستان فریدون شهر، آبشار پونه زار در نزدیکی شهرستان فریدون شهر، آبشار طامه در شهرستان نطنز و چشمه و آبشار لادر در شهرستان خمینی شهر اشاره کرد.

جخت رزرو تور به سایت چهارفصل به نشانی chaharfasl . net  مراجعه کنید. 

معرفی جاذبه های طبیعی اصفهان

گلستان کوه

در 15 کیلومتری شهر خوانسار استان اصفهان، کوهی با ارتفاع 3631 متر قرار دارد که به گلستان کوه مشهور است. در دامنه ی این کوه منطقه ی حفاظت شده ای با وسعت 17000 هکتار قرار دارد که از جمله جاذبه های طبیعی بی نظیر اصفهان است. در این منطقه ی حفاظت شده انواع گیاهان دارویی، چشمه های متعدد و گل های زیبا یافت می شود که می تواند مکان بسیار مناسبی برای تفریح و سگرمی شما باشد.

معرفی جاذبه های طبیعی اصفهان

غار پریان

غار پریان از دیگر دیدنی های استان اصفهان است که در هشت کیلومتری روستای ابیانه واقع شده است. در این غار در حدود یازده تالار وجود دارد و چاه های بسیار خطرناکی نیز در داخل آن یافت شده است. در استان اصفهان غارهای دیگری نیز یافت می شود که از جمله ی آن ها می توان به غار فریدون در روستای پیکان اشاره کرد.

معرفی جاذبه های طبیعی اصفهان

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: معرفی جاذبه های طبیعی اصفهان,آفر تور اصفهان,تور ارزان اصفهان,قیمت تور اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

معرفی موزه های اصفهان

معرفی موزه های اصفهان

اصفهان شهری در مرکز ایران است که جاذبه های گردشگری بسیارش سبب شده است که به نصف جهان مشهور شود. در این شهر کهن انواع مختلفی از جاذبه های گردشگری شامل بناهای تاریخی، پارک ها و بوستان ها، جاذبه های طبیعی، جاذبه های مذهبی، موزه ها و ... وجود دارد. در مقاله های دیگر با برخی از جاذبه های طبیعی شهر اصفهان و امام زاده های اصفهان آشنا شدیم، تور اصفهان در این مقاله نیز قصد داریم به معرفی موزه های معروف این شهر بپردازیم. اگر شما نیز قصد دارید به این شهر کهن و بزرگ سفر کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

موزه ی چهلستون

همان طور که می دانید شهر اصفهان در زمان حکومت سلسله ی صفویه به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد و همین موضوع باعث رونق گرفتن این شهر و ساخت ساختمان های بسیاری در آن شد. به همین علت است که امروزه اکثر بناهای تاریخی اصفهان مربوط به دوره ی صفویه است. چهلستون نیز نام یکی دیگر از بناهای مربوط به این دوره است که معماری بسیار چشم نوازی دارد. این بنا در سال 1367 به عنوان موزه آغاز به کار کرد و در آن تعداد بی شماری از اشیا تاریخی، نسخ خطی، ظروف سفالی و ... نگه داری می شود. این اشیا متعلق به دوره های اسلامی مختلف است و از قدمت بسیار بالایی برخوردار است. در موزه ی چهلستون اصفهان که در خیابان استانداری این شهر قرار دارد، نمایشگاه های مختلف فصلی نیز برپا می شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این موزه از نظر قدمت به عنوان دومین موزه ی ایران شناخته می شود. 

معرفی موزه های اصفهان

موزه ی رکیب خانه یا هنرهای تزئینی

این موزه در عمارتی تاریخی به همین نام قرار دارد. عمارت رکیب خانه مساحتی در حدود 2600 متر مربع دارد و در آن آثار هنری ایرانی شامل خط و کتابت، آثار لاکی و روغنی، دستبافته ها و رودوزی های سنتی، نگارگری، آبگینه فلزی و ... نگهداری می شود. در این موزه کتابخانه ای نیز قرار دارد که در حدود 1500 جلد کتاب هنر در آن وجود دارد. موزه ی رکیب خانه نیز در خیابان استانداری اصفهان قرار دارد.

معرفی موزه های اصفهان

موزه ی کلیسای وانک

کلیسای وانک یکی از زیباترین کلیساهای اصفهان است که قدمت بالایی دارد و از معماری چشم نوازی نیز برخوردار است. در داخل این کلیسا موزه ای قرار دارد که در سال 1350 ساخته شده و آغاز به کار کرده است. این موزه یکی از قدیمی ترین موزه های ایرانی به شمار می رود که در آن بیش از 850 شی از سده های شانزدهم تا بیستم میلادی نگهداری می شود. موزه ی کلیسای وانک در دو طبقه ساخته شده است و از بخش های زیر تشکیل شده است: کتاب ها و نسخه های خطی، تابلوهای گچ بری و نقاشی، آثار فلزی، منسوجات، ظروف چینی و سفالی، آثار چوبی، فرمان ها، غرفه ی صنعت چاپ و ... تور اصفهان تابستان 98

 

معرفی موزه های اصفهان

موزه ی هنرهای معاصر اصفهان

این موزه در ساختمان دارالحکومه برپا شده است. این ساختمان مربوط به دوره ی قاجار است و مسعود میرزا ظل سلطان، حاکم اصفهان در آن ساکن بوده است. این ساختمان در سال 1373 مورد مرمت قرار گرفته و موزه ی هنرهای معاصر در آن برپا شد. این موزه نیز مانند چندی از موزه های دیگر در خیابان استانداری اصفهان واقع شده است و همه روزه در اختیار علاقمندان قرار دارد.

معرفی موزه های اصفهان

موزه ی تاریخ طبیعی

یکی دیگر از موزه های جذاب و ارزشمند شهر اصفهان موزه ی تاریخ طبیعی آن است که در سال 1367 ساخته شده است. این موزه در یکی از بناهای تاریخی متعلق به دوره ی تیموریان برپا شده است و در آن آثار طبیعی جان دار و بی جان نگهداری می شود. مجموعه ی آثار موجود در این موزه توسط دکتر جعفریان از سرتاسر ایران جمع آوری شده است. از جمله بخش های این موزه می توان به سالن جانوران بدون مهره، سالن جانواران مهره دار، سالن گیاه شناسی، سالن زمین شناسی، سالن جغرافیای طبیعی و نقشه ها  سالن کمک آموزشی اشاره کرد. قطعا بازدید از این موزه برای هر فردی جذاب و پر از شگفتی است. تور اصفهان تیر 98

معرفی موزه های اصفهان

 در شهر اصفهان موزه های مشهور و متفاوت دیگری نیز وجود دارد که بازدید از آن ها می تواند برای شما بسیار جالب باشد. از جمله ی این موزه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: موزه ی عصارخانه شاهی، موزه ی حمام علیقلی آقا یا موزه ی مردم شناسی اصفهان، موزه ی علوم و فنون آموزش و پرورش، موزه ی هلال احمر، موزه ی شهدا و ... حتما در برنامه ی سفر خود به این شهر تاریخی، بازدید از این موزه ها را بگنجانید و از زیبایی ها و اطلاعات هر یک از آن ها استفاده کنید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: معرفی موزه های اصفهان,آفر تور اصفهان,قیمت تور اصفهان,بهترین تورهای اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

گیاه درمانی زوفا 1

گیاه درمانی زوفا 1

گیاه زوفا با نام علمی  Hyspon Officinal شناخته می شود که از خانواده lamiceae است. این گیاه خاصیت دارویی و درمانی دارد، به طوریکه برای مشکلات گوارشی و روده، کیسه صفرا، و نفخ روده و کولیک و رفع بی اشتهایی به کار می رود.

از کاربردهای دیگری که گیاه زوفا دارد می توان به تور باکو شهریور 98  رفع مشکلات تنفسی از جمله سرفه، سرماخوردگی، عفونت های تنفسی و درمان آسم اشاره کرد.

گیاه درمانی زوفا (1)

امروزه طی تحقیقاتی که برای این گیاه انجام داده اند دریافته اند زوفا علاوه بر آنکه می تواند عفونت ها را رفع کند، در درمان ایدز نیز موثر است. همچنین عفونت های ادرای ( UTI ) و گردش خون ضعیف، و گرفتگی قاعدگی نیز از دیگر کاربردهای درمانی و دارویی گیاه زوفا است.

گیاه درمانی زوفا (1)
در بعضی از کشورها از ضماد گیاه زوفا برای ترمیم تور باکو و بهبود ضایعات پوستی مثل کبودی، زخم، جراحت، یخ زدگی و سوختگی استفاده می شود، و برخی از طب های بومی و سنتی آن را برای درمان و بهبود التهابات و سوختگی به کار می برند. روغن زوفا نیز یکی دیگر از مصارف این گیاه می باشد که عده ای از آن در پخت غذا به عنوان یک طعم دهنده استفاده می کنند، که البته بعضی طب ها هنوز استفاده و مصرف این روغن را تایید نکرده اند.

از مهمترین کاربردها و فواید دارویی گیاه زوفا:

•مواد شیمایی موجود در زوفا برای تقویت قلب موثر است.

•زوفا ترشحات ریه را افزایش می دهد.

گیاه درمانی زوفا (1)

•برای رفع نفخ و ناراحتی های روده می توان از گیاه زوفا استفاده کرد.

•زوفا زکام را بهبود می بخشد.

•گیاه زوفا گلو درد را برطرف می کند.

•زوفا باعث بهبود سییستم جریان خون می گردد.

•التهابات پوستی با مصرف گیاه زوفا درمان می شود.

گیاه درمانی زوفا (1)

•با این وجود این که خواص دارویی زوفا زیاد است رزرو تور باکو اما توصیه می شود که این گیاه را تحت نظر پزشک معالج مصرف نمایید.

•گیاه زوفا می تواند سندرم پیش از قاعدگی و تشنج و حالت تهوع ناشی از آن را بهبود بخشد.

•به عنوان یک حشره کش گیاه زوفا برای گلها و گیاهان دیگر نیز کاربرد دارد.

•از اسانس گیاه زوفا به عنوان نگه دارنده طبیعی می توان استفاده نمود.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: گیاه درمانی زوفا 1,رفع مشکلات تنفسی و سرفه,سرماخوردگی,عفونت های تنفسی,درمان آسم ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

گیاه درمانی زوفا (2)

گیاه درمانی زوفا (2)

زوفا یک گیاه درمانی معطر می باشد که برای آشپزخانه نیز مناسب است. زیرا که به عنوان ادویه و مواد نگهدارنده و حشره کش نیز می توان از آن استفاده کرد.

گیاه درمانی زوفا ( 2)
عصاره گیاه زوفا برای فعالیت های مختلف بیولوژیکی و کاربردهای دارویی در این صنعت کاربرد فراوان دارد. به طوریکه طبق تحقیقات در بعضی از گلخانه ها و یا مزارع کشت گل و گیاه از زوفا برای جمع آوری عسل، استفاده می شود، و عصاره آن می تواند به عنوان یک حشره کش قوی گیاهان را از آفت حشرات موذی حفظ کند.

اسانس های موجود در گیاه زوفا دارای خواص آللوپاتیک، ضد باکتری و ضد قارچ می باشند، و در بسیاری از عوامل بیماری زای گیاهی این مواد در مقابل چنین شرایطی عمل کرده و واکنش نشان می دهند. همچنین استفاده از روغن گیاهی زوفا طبق مطالعات محققان می تواند به حفظ مواد ارگانیک و افزایش طول عمر محصولات غذایی کمک کند.

برای خرید بلیط باکو به وبسایت چهارفصل chaharfasl . net مراجعه کنید. 

 

گیاه درمانی زوفا ( 2)

از گیاه زوفا به عنوان یک ادویه برای طعم دهندگی و تندی در غذا نیز می توان استفاده نمود. مواردی که از زوفا برای طعم خوب استفاده می کنند، شامل طعم دهنده در چای، نوشابه ، آب نبات، تنقلات مختلف، محصولات پخته شده بستنی تور باکو تیر 98، وعده های غذایی یخ زده و مواد پروتئینی می باشد.

موارد منع مصرف گیاه زوفا:

گیاه درمانی زوفا ( 2)

•مادران باردار نباید از این گیاه استفاده کنند زیرا ممکن است باعث قاعدگی در آنها شود که این تاثیر می تواند عوارض خطر سقط جنین را به همراه داشته باشد.

•با وجود آنکه هنوز تاثیر مصرف گیاه زوفا برای زنان شیرده مشخص نیست و تاکنون نتایجی از تاثیر و یا عدم آن در دست نیست، بنابراین توصیه می شود که زنان شیرده نیز در مورد مصرف این گیاه با پزشک یا متخصص مشورت نمایند.

•افرادی که دچار سایقه تشنج هستند نیز نباید تور باکو مرداد 98 زوفا را مصرف کنند

گیاه درمانی زوفا ( 2)

میزان استفاده از گیاه زوفا:

اندازه مصرف زوفا بستگی به میزان سن، سابقه بیماری، و شرایطی که در آن هستید دارد، که با داشتن مشکلی پزشک معالج آن را تعیین می کند. به یاد داشته باشید که همیشه محصولات گیاهی ایمن نیستند، و بعضی از گیاهان دارویی که تا حدودی برای برخی ناشناخته است و باید با دقت و زیر نظر پزشک معالج مورد مصرف قرار گیرند.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: گیاه درمانی زوفا (2),فواید گیاه زوفا,خواص گیاه زوفا,عصاره گیاه زوفا,موارد منع مصرف گیاه زوفا ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

گیاه بیلهر یا کندل کوهی

گیاه بیلهر یا کندل کوهی

امروزه سرطان و بیماری های مختلف و ناشناخته به سرعت در حال پیش روی  هستند، که یکی از دلایل ایجاد این بیماری ها رژیم ها و عادات غذایی غلط و نامناسب می باشد که در این زمینه گیاهان دارویی کمک شایانی را به بشریت نموده است.

گیاه بیلهر یا کندل کوهی
بیلهر یا کندل کوهی گیاهی است که در مناطق تور لحظه آخری باکو زاگرس می روید و بستر این گیاه بیشتر کوه های غربی در شهر کرمانشاه می باشد. معمولا مردم کرمانشاه به دلیل خواص دارویی و درمانی گیاه بیلهر از آن در ترشی استفاده می کنند،  به طوریکه آن را می جوشانند و بعد صاف کرده و در سرکه می اندازند که به ترشی بیلهر نیز معروف است؛ و  در بعضی مواقع نیز بیلهر یا همان کندل کوهی را در پخت سوپ استفاده می کنند.

گیاه بیلهر یا کندل کوهی
اطباء سنتی ایران معتقدند که بیلهر به عنوان یک محرک و فعال کننده سیستم عصبی آن را تقویت می کند و ضد اسپاسم و ضد درد برای تسکین دردهای عصبی می باشد.

گیاه بیلهر یا کندل کوهی
همینطور گیاه بیلهر به درمان و پیشگیری از انسداد و به ویژه التهابات دستگاه تنفسی کمک می کند، و ادرار آور نیز می باشد. در صنایع دارویی طب سنتی از آن برای کپسول ضد سنگ کلیه بهره می برند. متاسفانه برداشت بیش از حد این نوع گیاهان نرخ تور باکو برای پخت و پز و همینطور جنبه درمانی آنها، باعث شده است تا پراکندگی گیاهانی چون بیلهر در کشور ما بالاخص منطقه رشد آن استان کرمانشاه با خطر نابودی رو به  رو گردد.

گیاه بیلهر یا کندل کوهی
 طبق آزمایشی که بر روی موش های آلبینیو با عصاره گیاه بیلهر انجام دادند، مشاهده کردند که این گیاه می تواند در درمان بافت های مرده، التهابات و نارسایی های کبدی، کلستاز ( آسیب سلولهای کبدی )، نیز موثر باشد. همچنین مصرف گیاه کندل یا همان بیلهر در پیشگیری از سرطان نیز نقش مهمی را ایفا می کند.

جهت رزرو تور باکو به سایت چهارفصل به نشانی chaharfasl . net مراجعه کنید. 

گیاه بیلهر یا کندل کوهی
گیاه بیلهر برای درمان و رفع نغوظ نیز مورد مصرف قرار می گیرد و مانع پیشرفت و رفع دردهای عصبی می گردد. همچنین این گیاه به دلیل فلاونوئیدهای اگزودا در آن خاصیت ضد هیپرو کلسترومی ( تجمع چربی و کلسترول در خون ) داشته و باعث کاهش کلسترول بد در خون می شود و نیز آنتی اکسیدان های موجود در گیاه بیلهر می تواند باکتری های غیر مفید در بدن را از بین ببرد. 

 

 
 

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: گیاه بیلهر یا کندل کوهی,فواید گیاه بیلهر یا کندل کوهی,خواص گیاه بیلهر یا کندل کوهی,موارد منع مصرف گیاه بیلهر یا کندل کوهی ,
:: بازدید از این مطلب : 785
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

گیاه هلیله درمان سفیدی مو:

گیاه هلیله درمان سفیدی مو:

هلیله یا هلیج یا های تاکی از گیاهانی است، که خیلی مورد توجه اطباء سنتی ایران و کشورهایی از جمله چین قرار گرفته است، به طوریکه چینی ها آن را جزو گیاهان مقدس می دانند. در روایات بسیاری از بزرگان دینی ما نیز در مورد خواص درمانی هلیله نقل شده است که این گیاه از زوال عقل و پیری زود رس جلوگیری می کند.

گیاه هلیله درمان سفیدی مو

همچنین هلیله به دلیل مواد و عناصری چون تانیک اسید، اسید گالیک، و رزین باعث شده تا تاثیر آن برای سفیدی مو ثابت شود. که سه طب سنتی، اسلامی و طب مکمل ( آنتر ناتیو) نیز تاثیر هلیله را برای رفع سفیدی مو تایید کرده اند. در واقع گاهی رزرو تور باکو به علت استرس و تغذیه نامناسب فولکول های مو دچار آسیب می شود و رنگدانه های مو ضعیف عمل کرده و غیر فعال می شوند و به همین دلیل مو سفید می گردد.

گیاه هلیله درمان سفیدی مو

در این مورد دکتر ضیایی کارشناس طب سنتی در ایران تجویزی عالی برای رفع سفیدی مو ارائه داده اند، که در ادامه آن را شرح می دهیم. به این صورت که سه دانه از هلیله سیاه را خرد کرده و آسیاب می کنید و در روغن زیتونی که اصل و ارگانیک باشد مخلوط کرده و روزی یک قاشق از آن را میل کنید.

گیاه هلیله درمان سفیدی مو

این جوز می تواند به افرادی که در زیر 50 سال موهای آنها سفید شده کمک کند تا رنگ طبیعی موهایشان باز گردد. و علاوه بر آن برای درمان یبوست های حاد و مزمن نیز مفید می باشد، در حین حال تنبلی روده را رفع و حرکات آفر تور باکو و فعالیت آن را نیز تنظیم می کند.

گیاه هلیله درمان سفیدی مو
همینطور افرادی که دچار ضعف حافظه هستند، می توانند از هر هلیله ده گرم ( هلیله زرد، سیاه و کابلی )، خرد و آسیاب کرده و در یک کیلو عسل مخلوط  کنند، سپس آن را در جایی با دمای متعادل گذاشته ، و روزی یک قاشق مرباخوری ناشتا از آن را میل نمایند.

گیاه هلیله درمان سفیدی مو

توجه داشته باشید از خوردن هسته هلیله زرد و کابلی پرهیز کنید، زیرا سمی است و فقط از گوشت و پوسته آن می توانید استفاده کنید. اما مصرف همه اجزای هلیله سیاه مانعی ندارد. برای تاثیر پذیری بیشتر این دارو عسل طبیعی و اسطوخودوس قیمت تور باکو که تسکین دهنده اعصاب و خاصیت آرامبخشی دارد را نیز همراه آن مصرف نمایید.

 

 
 

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: گیاه هلیله درمان سفیدی مو,تانیک اسید,اسید گالیک,رزین ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

میگرن و راهکار درمان آن (1)

میگرن و راهکار درمان آن (1)

 60 نوع سردرد در جهان شناخته شده است که سه نوع آن مربوط به میگرن و سر دردهای میگرنی می باشد. این سردردها که به شکلی از سمت چپ به همه جای سر، و یا از طرف راست به تمام سر و یا ممکن است از هردو طرف کل سر را شامل بشود تور باکو مرداد 98، وجود دارد.

میگرن و راهکار درمان آن (1)

میگرن یکی از عارضه هایی است که در اغلب افراد به دلیل انقباض شدید رگ های خونی مغز به وجود می آید. این نوع درد معمولا به آرامی رخ می دهد و با دردهای تپنده ممکن است دو الی 72 ساعت فرد را درگیر کند.

میگرن و راهکار درمان آن (1)

دردهای میگرنی در طب سنتی به دو نوع سرد و گرم تقسیم می شود. به طوریکه اگر از پشت سر شروع شود و رو به جلو بیاید و تمام سر را بگیرد اصطلاحا میگرن سرد نامیده می شود، و چناچه از پیشانی شروع شده و و کل سر را فرا بگیرد به میگرن تور باکو شهریور 98 نوع گرم معروف است. دردها در میگرن اغلب بسیار شدید و در پشت گوش یا شقیقه به طور متناوبی رخ می دهد و از یک قسمت سر شروع و در اطراف سر انتشار می یابد.

میگرن و راهکار درمان آن (1)

در بزرگسالان میگرن معمولی با علائمی چون تهوع، استفراغ، تاری دید، سوزش و بی حسی در دست و پاها همراه بوده و ممکن است تا 18 ساعت نیز ادامه پیدا کند. اما در میگرن کودکان علائمی مثل سردرد وجود ندارد، بلکه به صورت نفخ و گاز معده و یا قولنج، دردهای شکمی دوره ای، استفراغ و گیجی خود را بروز می دهد.

میگرن و راهکار درمان آن (1)

انواع میگرن از لحاظ طب نوین شامل میگرن کلاسیک و معمولی است، که این دو نوع میگرن تقریبا از لحاظ علائم،  مشابه هم هستند. ولی علامت های میگرن کلاسیک بیشتر می باشد، مثلا اختلال در بینایی با علائمی چون ظاهر شدن ستارگان درخشان، جرقه زدن در چشم، یا اشکال هندسی که از جلوی چشم می گذرند و نیز ضعف در گفتار و شنیدن به وجود می آید. که شایع ترین علامت در میگرن نوع کلاسیک اختلال در بینایی است که از چند ثانیه تور باکو تا ساعتی طولانی ادامه می یابد و سپس ناپدید می گردد.

میگرن و راهکار درمان آن (1)
میزان تکرار میگرن برای هر فرد ممکن است یک بار در هر هفته یا یک الی دوبار در سال اتفاق بیفتد، و اغلب جنبه وراثتی دارد که به سال های بعدی نیز منتقل می شود.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: میگرن و راهکار درمان آن (1),میگرن سرد,میگرن نوع گرم,علائم میگرن ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

میگرن و راهکار درمان آن (2)

میگرن و راهکار درمان آن (2)

یکی از مهمترین عوامل ایجاد میگرن در خانم ها تغییر میزان هورمون استروژن در زمان قاعدگی است. وقتی سیکل ترشح این هورمون پایین بیاید، حملات میگرنی نیز شروع می شود. به طور معمول آغاز دردهای میگرنی از سنین 20 تا 30 سالگی تور باکو است که با بالا رفتن سن به مرور بهبود می یابد.

میگرن و راهکار درمان آن ( 2 )

علت های به وجود آمدن میگرن:

 

میگرن و راهکار درمان آن ( 2 )

•آلرژی ها

•یبوست

•استرس

•اختلال کارکرد کبدی

•بی خوابی مفرط و یا خواب زیاد

•تغییرات احساسی

•تغییرات هورمونی

•نورهای شدید و یا نورهای برق آسا

•بی حرکتی بدن

•مشکلات دهان، دندان و لثه

•تغییر فشارهوا

•کم شدن قند خون

•نبودن آب کافی در بدن

•استعمال دخانیات

•مصرف مشروبات الکلی

•کمبود منیزیم، ویتامین و مواد معدنی

راهکارهای درمانی برای میگرن:

توصیه هایی که می توان به افراد دچار عارضه میگرن تور باکو تابستان 98 ارائه نمود، راهکارهای زیر می باشد که شناخته شده است و شایع ترین روش ها در طب سنتی و مکمل می باشد.

میگرن و راهکار درمان آن ( 2 )

•از مصرف گوشت های مانده، کنسروی، کلم، انبه، موز، مواد لبنی، بادمجان، گوجه فرنگی، سیب زمینی، تمشک، آلو قرمز، و مخمرها و همینطور شکلات و ادویه جات بپرهیزید و تا مدتی آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

•خوردن زیاد نمک، گوشت زیاد، غلات، نان، حبوبات، غذاهای و خوراک های چرب و سرخ شده نیز برای افراد میگرنی ممنوع است.
•از غذاهای مقوی و با کیفیت و با مقدار کم در هنگام حملات میگرنی استفاده کنید.

•از میان وعده های غذایی در صورت ضرورت استفاده کنید و هیچ  وعده غذایی را خالی نگذارید، در این دوران نیاز است تا از غذاهای مغذی برای تثبیت قند خون استفاده شود.

میگرن و راهکار درمان آن ( 2 )

•از محیط های آلوده به دود سیگار و استعمال دخانیات جدا خودداری کنید، زیرا که آنها باعث تشدید حملات میگرن در شما می شوند.

•تا جایی که می توانید از مصرف مسکن هایی که برای آرام شدن سردرد استفاده می کنید پرهیز کنید، زیرا این قرص ها باعث می شوند تا حملات میگرنی بیشتر گردد.

•شنیدن موسیقی ملایم و آرام بخش می تواند درد حاصل از میگرن تور باکو تیر 98 را کاهش دهد و همینطور در این دوران بیشتر آب بنوشید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: میگرن و راهکار درمان آن (2),دردهای میگرنی,علت های به وجود آمدن میگرن,آلرژی ها ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

میگرن و راهکار درمان آن ( 3)

میگرن و راهکار درمان آن ( 3)

•بعضی از دردهای میگرنی مثل سردردهایی که در طول قاعدگی است، به علت تغییرات هورمونی پیش می آید که با تمام شدن دوره به تدریج نیز کاهش می یابد.

میگرن و راهکار درمان آن ( 3)

•سرد شدن دست ها قبل از شروع حملات میگرنی نیز می تواند علامت هشداری باشد، در این موقع می توانید در اتاق خلوت و تاریکی رفته و به مدت نیم ساعت چشمان خود را ببندید.

•به علت آنکه میگرن بر اثر کمبود منیزیم و مواد معدنی پیش می آید، بهتر است در موقع شروع میگرن دو قاشق چایخوری نمک را به همراه آب لیموی تازه و مقداری آب مخلوط کرده و بنوشید.

•از عوامل دیگری که باعث تشدید میگرن می گردد، مثل مصرف انواع ترشی، تندیجات، مواد شیمیایی سمی، انواع شوینده های شیمیایی، اسپری، گازوئیل، عطرها و ادکلن های شیمیایی و همینطور مواد الکلی نیز پرهیز کنید.

راهکارهایی برای درمان میگرن که در روش طب سنتی به آن اشاره شده است:

•مقدار یک قاشق چایخوری پودر چای کوهی ( گل راعی ) تور لحظه آخری بدروم را با مقداری آب مخلوط کنید. و یا اینکه می توانید به جای این پودر از قطره هایپیران به تعداد 15 تا در آب محلول کرده و استفاده کنید.

میگرن و راهکار درمان آن ( 3)

•پودر گل ساعتی را نیز به همان روش به اندازه 15 قطره ( یا همان داروی پاسینین و وانی فلور ) را در آب حل کنید و میل نمایید.

•در میگرن های شدید عصاره گل بهار نارنج را به هنگام غروب با همراه یک لیوان آب مصرف کنید.

•استشمام سرکه و یا شستن سر با سرکه در حین شروع حملات درد برای سردردهای میگرنی گرم که همه طرف سر را درگیر می کند مفید می باشد.

•برای میگرن های سرد که سردردهای میگرنی دوران قاعدگی نرخ تور بدروم جزئی از آنها هستند، که در این زمان قاعدگی خستگی نیز بیشتر است، مصرف جوشانده زعفران با عسل، تا  زمانی که درد به طور کامل قطع شود بسیار موثر واقع می گردد.

میگرن و راهکار درمان آن ( 3)

•سه مرحله حجامت برای میگرن گرم و یک مرحله حجامت برای میگرن سرد می تواند به درمان آن کمک نماید.

جهت رزرو تور بدروم به سایت آژانس چهارفصل به آدرس chaharfasl . net مراجعه کنید. 

 

•همچنین  انجام طب سوزنی و یا فشار دادن قسمت هایی از کف دست در انتهای انگشت شصت و برجستگی قسمت شصت پا و نیز فشار دادن دو طرف سر در قسمت شقیقه ها در کاهش دردهای میگرنی  بسیار موثر هستند.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: میگرن و راهکار درمان آن ( 3),سرد شدن دست ها قبل از شروع حملات میگرنی,کمبود منیزیم,شوینده های شیمیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

تاثیرات زیره و روش های مصرف آن (1)

تاثیرات زیره و روش های مصرف آن (1)

زیره از زمره گیاهان دارویی است که برای انواع بیماری ها مفید است. معمولا زیره را به  طرق مختلف می توان مصرف نمود که یکی به صورت پودری است که به عنوان ادویه غذایی از آن در غذاهای مختلف استفاده می شود. همچنین از دانه زیره نیز می توان برای تهیه دم نوش های خوشمزه و مفید استفاده کرد.

تاثیرات زیره و روش های مصرف آن (1)

جوشانده و یا دم کرده زیره از خیس کرده دانه آن تهیه می شود، که این دستور از هزاران سال قبل وجود داشته که برای درمان انواع بیماری های مختلف به کار می بردند. فواید زیره بسیار است، ولی مهمترین آن خاصیت لاغر کنندگی می باشد رزرو تور بدروم که در ادامه این مطلب روش های موثر استفاده و مصرف زیره را برای این منظور به شما شرح خواهیم داد.

تاثیرات زیره و روش های مصرف آن (1)

با زیره چه دم نوش هایی می توان تهیه کرد؟

•پودر زیره سبز و سیاه باعث افزایش منی می شود، و برای درمان ناباروری به خصوص در آقایان مفید است. برای استفاده بهینه از این گیاه می توان پودر زیره سیاه و سبز را در یک لیوان شیر ریخته و عسل را نیز به آن اضافه کنید و سپس میل نمایید.

تاثیرات زیره و روش های مصرف آن (1)

زیره یکی از منابع غنی فیبر می باشد که با تاثیری که آفر تور بدروم در افزایش متابولیسم بدن دارد باعث کاهش اشتها می گردد، و به لاغری و به کم شدن وزن کمک می نماید و همچنین چربی های اضافی شکم را نیز از بین می برد.

تاثیرات زیره و روش های مصرف آن (1)

•دم کرده یا جوشانده زیره به هضم غذا کمک می کند به طوریکه فرد با نوشیدن آن احساس سیری می کند و همچنین به عملکرد گوارشی کمک می کند تا بتواند بهتر غذا را هضم و جذب نماید.

تاثیرات زیره و روش های مصرف آن (1)

بدین منظور می توانید دم نوشی از زیره تهیه کنید تا بتواند به سیستم گوارشی شما کمک کند، تا بهتر و سریعتر وزن کم کنید. زیرا زیره باعث چربی سوزی می شود.  دستور به این صورت است که کمی پودر زیره سیاه را با کمی آب و لیمو ترش تازه مخلوط قیمت تور بدروم کرده و بگذارید تا پنج دقیقه بماند تا مزه زیره خوب به خورد آب برود و نیز با مواد حل شود، این نوشیدنی خوشمزه را می توانید قبل از وعده غذا میل کنید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: تاثیرات زیره و روش های مصرف آن (1),جوشانده زیره,دم کرده زیره,لاغری با زیره ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()